W  dniach 14-16 grudnia 2022 r. uczniowie Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Chrobrzu pod opieką nauczycieli: Ilony Ziółkowskiej, Iwony Orządały-Bandoły i Tomasza Czyszczonia uczestniczyli w wycieczce turystyczno-krajoznawczej, której celem było zapoznanie z przyrodą i architekturą Małopolski, a także propagowanie turystyki i aktywnego wypoczynku wśród młodzieży szkolnej.

Wyjazd spod szkoły rozpoczął się  naprawdę w niesamowitej  zimowej aurze.  Pierwszym punktem wycieczki było Muzeum Archeologiczne w Wiślicy. Następnie Kraków, a dokładnie Zabłocie, gdzie zwiedzaliśmy Krakowską Hutę Szkła, w której mogliśmy zapoznać się z ekspozycją dotyczącą historii i technologii szklarstwa oraz uczestniczyć w pokazie ręcznego formowania szkła „na żywo”. Niektórzy szczęśliwcy otrzymali nawet urocze szklane sopelki idealne na bożonarodzeniowe drzewko.  Po wystawie wsiedliśmy do autokaru i ruszyliśmy już do Poronina. „ U Jędrka” była pyszna obiadokolacja i ostatni punkt tego dnia – ukojenie ciała w gorących źródłach Term Chochołowskich.

Kolejnego dnia wyruszyliśmy z Zębu,  najwyższej położonej miejscowości w Polsce (1013 m n.p.m.) na Gubałówkę (1123 m n.p.m.). Pogoda podczas tej pieszej wycieczki była idealna – lekki mrozik, śnieżek i cudownie obsypane puchem świerki. Na szczyt dotarliśmy wszyscy bez żadnego problemu, choć pewna grupa 18+ niestety z lekkim wysiłkiem … ?-  kto, niech zostanie to tajemnicą uczestników wycieczki.  Powrót był już na pewno bez zadyszki, gdyż kolejką prosto do Zakopanego, na przepięknie udekorowane świątecznie Krupówki. To nie był koniec aktywnego wypoczynku, bowiem czekało na nas jeszcze lodowisko, a wieczorem kulig.  Zaskoczeniem dla wszystkich byli nasi przewoźnicy-górale, którzy okazali się głównymi odtwórcami filmu „Ostatni Górale”. Przejażdżka w ich towarzystwie była fantastyczna, a zwłaszcza anegdoty z „życia filmowego” opowiadane przez Jana Cudzicha. Ognisko, pieczone kiełbaski i atmosfera była wyjątkowa, tylko ostatnia noc okazała się jakaś niepokorna, niektórzy jakoś nie mogli zasnąć…

W piątek wyruszaliśmy do domu, po drodze Wawel, a dokładnie Prywatne Apartamenty Królewskie będące ciągiem sal na zamku wawelskim zajmowanych w czasach królewskich przez króla oraz jego najbliższą rodzinę. Zobaczyliśmy tam również wnętrze „Kurzej Stopki” oraz apartament prezydenta Mościckiego z fantastyczną łazienką! Następnie zeszliśmy ze Wzgórza Wawelskiego i spacerkiem przemierzaliśmy stary gród Kraka, aż w końcu dotarliśmy na Kazimierz. Ostatnim punktem harmonogramu wycieczki było kino, film „Listy do M.”. Ten seans filmowy wszystkich uczestników wyjazdu wprowadził w świąteczny nastrój.

Szczęśliwie powróciliśmy do Chrobrza około godziny 21.00. Wypoczęliśmy doskonale!